Creazy 

Groenstraat 74 A

3020 Herent (Veltem-Beisem)

BelgiŽ / Belgique

Info:

 LinkedIn  Facebook  Twitter

 
 

 

1. Amerikaanse leger stimuleert innovatie

 

Het Amerikaanse leger is voortdurend op zoek naar innovatie: het meest vernuftige surveillantiesystemen, de beste vaccins tegen biologisch terreur en onoverwinnelijke vechtrobots.

In die zoektocht zetten ze nu voor het eerst Amerika's topinvesteerders in technologie in.

Dankzij dit project , Defence Venture Catalyst Initiative (DeVenCI) genaamd, komen ze in contact met innovatieve start-ups die niet in hun gebruikelijk netwerk zitten.

DeVenCI is eigenlijk een soort platform voor de uitwiseling van ideeŽn.

Op geregelde bijeenkomsten uiten een handvol legerstrategen hun wensen en noden. De investeerders suggereren vervolgens oplossingen die zij zien op basis van hun kennis van start-ups en van onderzoek binnen bedrijven en universiteiten.

Dit project levert enkel voordelen op voor beide partijen: het leger vindt de technologie die ze nodig heeft en de investeerders winnen een klant (en niet de minste) voor hun start-ups.

Bovendien vaart de hele samenleving wel bij innovatie in het leger.

Heel wat dagdagelijkse gebruiksvoorwerpen en technologieŽn hebben een militair verleden.

Denk maar aan de radar, satelliet - technologie en het internet, maar ook aan de microgolfoven en margarine.

 

Bron: The International Herald Tribune

 

2. Onze diensten

Creazy ondersteunt organisaties en personen in hun voortdurend vernieuwen en hun creatieve potentieel ten volle te benutten.

Creazy begeleidt het...

  • ontwikkelen van een strategie of visie voor de middellange en/of lange termijn

  • opdoen van kennis van (het faciliteren van) creatieve processen

  • bedenken van nieuwe productideeŽn of een marketingstrategie

  • herzien van uw productportfolio

  • ... kortom elk innovatieproces

Creazy levert een gevarieerd gamma aan diensten en we doen dit in de vorm van workshops en creatieve sessies, trainingen, ondersteuningen, advies en coachen om het sturen en verhogen van de creativiteit in het hele bedrijf.

Creazy begeleidt deze processen, zodat u zich kunt concentreren op de inhoud.
 

3. Innovatie en postduiven

E-mailen is een gemak.

Maar niet iedereen is gezegend met een mailadres.  Een briefje naar je oma of niet zo technisch aangelegde vader, is een hele klus.  Enveloppe en postzegel kopen, brief printen( of schrijven), postzegel plakken en brief posten.

Postful biedt de oplossing.

Je stuurt gewoon een mailtje naar quickletter@postful.com met het adres van oma of papa als onderwerp en enkele dagen later valt je bericht bij hen in de bus.

Je bent overigens niet beperkt tot gewoon 'platte tekst'.  Je maakt je pagina helemaal zoals je wil, met verschillende kleuren tekst, foto's en verschillende lettertypes.

24 uur later valt je kunstwerk bij je bestemmeling in de bus.

Postful is voorlopig enkel beschikbaar in de VS, maar komt wellicht dit jaar nog naar Europa.

L-mail is een gelijkaardig, Australisch initiatief. Zij bieden zelfs de mogelijkheid om je mail in braille of op cassette te bezorgen.

L-mail beschikt ook over internationale printers.

Voor de geÔnteresseerden: voor 1, 40 $ stuur je een brief naar een land naar keuze.

 

4. Twee kansen voor Altran - innovatieprijs

Voor de Altran - innovatieprijs zijn dit jaar 36 Europese wetenschappers genomineerd.

Onder hen twee Belgen: Pieter Samyn en Frederik Gelauche.

Samyn hoopt de prijs binnen te rijven met een hoogtechnologische prothese die de kans op afstoting door het lichaam gevoelig verlaagt.

Gelauche waagt zijn kans met een vernuftig computerprogramma dat op basis van een botscan bepaalt welke prothese en welke chirurgie waar nodig is.

In september wordt de winnaar, die ťťn jaar lang kan rekenen op professionele begeleiding om zijn of haar project verder uit te werken, bekend gemaakt. 

http://www.fondation-altran.org/
 

5. Apple op 1

Bekijk de lijstjes voor meest innovatieve bedrijven.

Eťn naam staat overal bovenaan: Apple.  

En Apple heeft ook enkele lessen die voor alle bedrijven interessant kunnen zijn.

1. Not invented here, and very welcome
De sterkte van Apple ligt erin dat ze eigen ideeŽn combineren met technologieŽn van buitenuit. En dat steken ze dan in een mooi design gecombineerd met simpel te gebruiken software. Het idee van de iPod werd zo aangedragen door iemand van buiten Apple. 

 2. Simpel 
De iPod was niet de eerste MP3-speler. Maar wel de eerste die zorgde dat het opladen en beheren van jouw duizenden liedjes met ťťn duim kon. Voor de meeste smartphones moet je zelf behoorlijk smart zijn. De iPhone kan iedereen bedienen.

3. Niet altijd luisteren naar de markt 
De markt weet niet altijd wat ze wil. Apple negeert daarom vaak de huidige markt. De iPod werd bij de lancering uitgelachen. Maar Jobs bleef erin geloven. Je kan hem nu geen ongelijk geven

4. Wijselijk falen 

De Macintosch komt voort uit de Lisa, een flop uit het verleden van Apple. De iPhone was een gevolg van de mislukte Apple muziek-GSM. De laatste computers van Apple draaien op NEXT-technologie. Een bedrijf opgericht door Jobs, dat weinig succes had en dan werd opgekocht door Apple. Apple leerde van de fouten en deed er iets mee.

6. Wat in de Creazybib

 

Open voor business: open Ėsource Ė inspiratie voor Innovatie.
Jaap Bloem, Menno van Doorn

Innovatie is de motor van de economie, van welvaart en vooruitgang. In deze tijd van computers, internet en steeds slimmere software komt de inspiratie voor vernieuwing van alle kanten op ons af.

Organisaties ontkomen er niet aan om zich steeds meer open te stellen voor nieuwe businesskansen.

Dit betekent met name dat ideeŽn doelbewust moeten worden 'opgewerkt' uit een intensief contact met de buitenwereld: met partners, kennisinstituten, concurrenten en individuen.

Expertgebruikers spelen tegenwoordig een prominente rol in deze dynamiek.

Dat was al zo bij open source softwareontwikkeling en deze trend is nu definitief ingezet in andere economische sectoren.

 

Hidden In Plain Sight.
Erich Joachimsthaler  

Erick Joachimstaler, schopt een aantal heilige huisjes van marketing en innovatie omver in zijn nieuwe boek.

Uit een interview met Erick haal ik drie aardige schoppen:

1. Bedrijven zijn blind en zien de kansen in hun omgeving niet.

2. Het gaat in deze economie niet meer om het vervullen van behoeften.

3. Het gaat in deze economie niet meer om het creeeren van onderscheid ten opzichte van je concurrenten.

Interessante gedachten, toch. Lees dus vooral het interview!

Hieronder vast een voorschotje op de blindheid van bedrijven.
Die heeft vier oorzaken, aldus de auteur.

 

7. Wat @ Creazyweb

 

Voor een nieuw geheim project zoekt Spaze vzw vrijwilligers vanaf 16 jaar met creatieve honger.
Spaze garandeert dat het geen clandestiene of gevaarlijke operatie is. Strikte geheimhouding is vereist. Op het eind van de zomer komt Spaze samen met jou naar buiten om het project voor te stellen.

Het zal je verbazen... als je kan zwijgen.

Werk jij graag in het geheim aan een totaal vernieuwend project? Durf dan langs te gaan bij Spaze.

www.spaze.be

 

Nieuwsbox

Mogen we u ook uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar de verschillende seminaries...  hier
Neus eens in onze leeshoek waar er ruimte is voor artikels, boeken en verschillende studies... hier

Creazyne is een inspiratie - service en bevat een selectie van inspirerende artikelen, theorieŽn, trends, praktijken en technieken...
hier
We zijn continu op zoek naar extra deelnemers voor zijn workshops en brainstormsessies bij zijn klanten een extra toegevoegde waarde te geven...
Daarom nodigen we u graag uit om u gratis in te schrijven in onze CreazyBox...
hier
We bieden u gratis de ruimte om een innovatie - audit te laten uitvoeren door een onafhankelijke organisatie nl. het innovatiecentrum in uw regio... hier
We willen u uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar onze Creazy Foundation zodat u ook kan vaststellen dat ons hart verder gaat... hier
Haal de Creaward naar uw organisatie... hier

Copyright © 2011 VTR-webdesign  |  Contact Us