Creazy 

Groenstraat 74 A

3020 Herent (Veltem-Beisem)

België / Belgique

Info:

 LinkedIn  Facebook  Twitter

 
 

 

1. Een nieuwe kijk op leren fietsen

Veel kinderen leren fietsen met vallen en opstaan. Dankzij het innovatieve ontwerp van de Shift-bike, hoeft leren fietsen niet langer een pijnlijke ervaring te zijn. Bij stilstand is het eerder een driewieler, bij snel rijden een tweewieler.

Ouders die hun kind vasthouden, kinderen met blauwe plekken en schaafwonden ... het hoort bij het leren fietsen. Een nieuw fietsontwerp van de Purdue universiteit, de binnenkort verkrijgbare Shift-bike, maakt hier komaf mee. De Shift heeft twee 16-inch achterwielen. Bij stilstand raken die elkaar aan de bovenkant, terwijl ze op het wegdek ver van elkaar staan. Zo blijft de fiets (de A-stand, als het ware een driewieler) rechtop staan.

De balans neemt toe naarmate de snelheid toeneemt, dus bij het wegfietsen kruipen de wielen aan de onderkant naar elkaar toe (de V-stand, als het ware een tweewieler). Dit gebeurt met een door een riem aangedreven mechanisme dat de wielen kantelt. Je start met de wielen in de A-stand, die in een V-stand verandert naarmate de snelheid toeneemt. Daalt de snelheid, dan keren de wielen terug naar de A-stand.

Speelgoedfabrikanten toonden interesse voor een licentie op het innovatieve en aantrekkelijk ogende concept. Men verwacht dat de Shift de komende zomer in de winkels staat voor een prijs van om en bij 85 euro.

 

2. Creazy House in de kijker

 

Welkom in de fascinerende wereld van Creazy…

 

Welkom in de fascinerende wereld van creativiteit…

 

... Sommige mensen denken dan wel eens dat het hier gaat om mode, reclame en media. Toch gaat creativiteit veel, veel verder...

 

Eigenlijk heeft iedereen binnen een onderneming rechtstreeks of onrechtstreeks regelmatig te maken met creativiteit.

 

Als we maar denken aan nieuwe producten, nieuwe concurrenten, nieuwe behoeften, nieuwe markten, nieuwe procédés, enz...

 

Maar ook openbare besturen hebben nood aan een verdere uitbouw van een klantgerichte organisatie steunend op open communicatie, participatie en creatief personeel.

 

We laten U via onze website graag kennismaken met wie we zijn en bijgevolg onze missie en visie.

Maar ook laten we u graag kijken naar de diensten, de troeven en waarden van onze onderneming.

 

3. Komt de iCar eraan

 

 

Na maandenlange geruchten geven het Amerikaanse computerconcern Apple en de Duitse autofabrikant Volkswagen toe dat ze in gesprek zijn over de bouw van een 'iCar': een nieuwe Volkswagen helemaal volgebouwd met Apple-snufjes.

 

Volkwagen en Apple onderhouden al wel langer gesprekken, maar enkele dagen geleden hebben ook topmannen Steve Jobs (Apple) en Martin Winterkorn (VW) elkaar ontmoet.Volgens de woordvoerder van Volkswagen zijn er genoeg ideeën, maar is er nog geen sprake van concrete plannen.

 

Een aantal 'believers' op het internet geloven dat die er wel zijn. Op de website Cardomain stond al in april een foto van een auto op de parkeerplaats van het Apple-hoofdkwartier.

 

Volgens de site ging het om een prototype van de iCar.Met iCar zou Apple een nieuw segment van consumentengoederen aanboren. Eerder bracht het computerconcern al een mobiele telefoon (iPhone) en een draagbare muziekspeler (iPod) uit.

 

Bron: De Standaard en Elsevier

 

4. Sample labs

 

 

Nieuwe trend in Japan: de sample labs. In deze 'staaltjeswinkels' kunnen meisjes vanaf 15 jaar terecht voor gratis testers van producten. Voor een abonnement van 11 dollar per jaar krijgen ze tot vijf staaltjes per bezoek mee. Dieetnoedels, sleutelhangers, gelaatscrèmes,... alles is 'te geef' in de sample labs.

Wie af en toe een enquête invult, krijgt zelfs nog meer cadeautjes. De sample labs zijn intussen zo'n succes geworden dat reserveren verplicht is.

 

5. Fotoluminescent textiel met langetermijneffect


Nieuwe pigmenten stellen de Belgische firma Imasol in staat fotoluminescent textiel aan te bieden dat tot 12 uur lang lichtgevend blijft.

 

Sommige stoffen hebben de eigenschap de stralingen van het zichtbare of onzichtbare spectrum te absorberen en die weer uit te zenden in de vorm van lichtstralen met langere golflengten in het zichtbare spectrum, eerder dan die om te zetten in warmte-energie, zoals de klassieke pigmenten. De lichtgevende pigmenten doen zich dus voor als bronnen van licht en kleur.

 

De textielsector verkent al enige tijd de fotoluminescente producten, maar tot nu toe bleef het effect beperkt in de tijd. Het licht “doofde” in het slechtste geval al na enkele minuten en in het allerbeste geval na een of twee uren.
 

 

6. Wat in de Creazybib

 

Creativiteit en Innovatie

Fons Trompenaars, John Cleese

Innovatie is voor veel bedrijven van levensbelang om ook in de toekomst succesvol te kunnen zijn. Creativiteit van medewerkers staat aan de basis van deze innovatie, maar er is nog nauwelijks literatuur die het verband tussen deze twee onderwerpen beschrijft.

Hoe creëert u een innovatieve cultuur waarin individuele creativiteit de ruimte krijgt en zelfs kan groeien? En hoe vertaalt u persoonlijke ontwikkeling van mensen naar een team en de organisatie als geheel zodat het bijdraagt aan de continuïteit van het bedrijf, de vernieuwing van talent en de motivatie van alle medewerkers?

Met dit boek wil Fons Trompenaars een leemte in de literatuur vullen. Hij doet dat met medewerking van John Cleese. In drie delen worden individuele creativiteit, team creativiteit en organisatie creativiteit in hun samenhang met innovatie op toegankelijke wijze beschreven. Belangrijke theorieën komen aan de orde en worden steeds testjes, raadsels en cartoons geïllustreerd. Het geheel wordt afgewisseld met commentaar van John Cleese en scènes uit Fawlty Towers.

 

 

Harvard Business Review on Innovation

Harvard Business Review

De hedendaagse omgeving waarin ondernemingen opereren verandert zo snel en soms zo drastisch dat innovatie een belangrijk vermogen is voor ondernemingen die willen overleven. In deze bundeling van Harvard Business Review zijn de beste artikelen uit dit tijdschrift opgenomen over innovatie. De lezer leest hoe ondernemingen nieuwe markten kunnen ontdekken en hoe kan worden geleerd van de ervaringen van 3M, beschouwd als een van de meest innovatieve ondernemingen ter wereld.

 

Het leren herkennen van een winnend idee is een vermogen dat van belang is en dat wordt uitgewerkt in een artikel van Kim en Mauborgne). En over de rol van experimenteren met nieuwe werkwijzen gaat een artikel van Stefan Thomke. De artikelen die in de bundeling zijn opgenomen, helpen de hedendaagse manager die het innovatief vermogen van zijn onderneming wil vergroten.

 

7. Wat @ Creazyweb

 

 

De laatste jaren is gebleken dat open innovatie steeds belangrijker wordt, onder meer om snel in te kunnen springen op veranderingen in de markt en om te concurrerend te kunnen blijven ondanks de steeds korter wordende time – to - market. Ook in het Nederlandse bedrijfsleven vindt er een verschuiving plaats op dit vlak.

Dat open innovatie tot concurrentievoordelen kan leiden voor de grote multinationals behoeft geen twijfel.
 

Nieuwsbox

Mogen we u ook uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar de verschillende seminaries...  hier
Neus eens in onze leeshoek waar er ruimte is voor artikels, boeken en verschillende studies... hier

Creazyne is een inspiratie - service en bevat een selectie van inspirerende artikelen, theorieën, trends, praktijken en technieken...
hier
We zijn continu op zoek naar extra deelnemers voor zijn workshops en brainstormsessies bij zijn klanten een extra toegevoegde waarde te geven...
Daarom nodigen we u graag uit om u gratis in te schrijven in onze CreazyBox...
hier
We bieden u gratis de ruimte om een innovatie - audit te laten uitvoeren door een onafhankelijke organisatie nl. het innovatiecentrum in uw regio... hier
We willen u uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar onze Creazy Foundation zodat u ook kan vaststellen dat ons hart verder gaat... hier
Haal de Creaward naar uw organisatie... hier

Copyright © 2011 VTR-webdesign  |  Contact Us