Creazy 

Groenstraat 74 A

3020 Herent (Veltem-Beisem)

BelgiŽ / Belgique

Info:

 LinkedIn  Facebook  Twitter

 
 

 

1. Kmo's beschermen intellectuele eigendom niet

 

Uit een bericht in De Tijd blijkt dat amper ťťn op de tien kmo's enige vorm van bescherming geregeld heeft voor haar intellectueel eigendom.

Dat is erg weinig, zeker als je bedenkt dat het in de helft van de gevallen om de bescherming van een handelsnaam gaat.

Octrooien, die de exploitatie van een uitvinding regelen, zijn verre van dagelijkse kost in kmo's.

 

Daarom pleit Unizo voor bewustmaking bij de kleinere ondernemingen. Een gratis scan van het intellectuele eigendom, naar analogie met de innovatie-audits die kmo's kunnen laten uitvoeren door het IWT, zou al een eerste stap in de goede richting zijn. In Frankrijk bestaat zo'n audit, die een halve dag in beslag neemt, al jaren.

 

Groot struikelblok bij het aanvragen van een octrooi blijft natuurlijk de kostprijs. Al is er wel een lichtpuntje: de opzoekingstaks die je betaalt wanneer je een octrooi aanvraagt, daalt volgend jaar van 887 naar 300 euro.

 

Bovendien kan je ook zonder een octrooi te nemen al wel een en ander veilig stellen. Voor 250 euro kan je voor 10 jaar een merk beschermen. Daarmee kan je je handelsnaam, logo's, symbolen, productnamen, afkortingen, kleuren, vormen, verpakkingen, slagzinnen, afbeeldingen en dergelijke beschermen.

 

De muts van Kabouter Plop, bijvoorbeeld, is een beschermd merk.

 

Voor meer info over intellectuele eigendomsrechten, klik hier

 

2. De Creaward 2007

 

De Creazy Foundation reikt elk jaar een award uit onder de vorm van een kunstwerk aan organisaties die creativiteit hoog in het vaandel dragen.

 
De Creaward

Empowered by Creazy

 

De Creazy Foundation wil Vlaanderen vertellen, dat u een creatieve onderneming bent met oog voor de toekomst.

Want weten uw klanten, uw leveranciers, en uw personeel dat u creatief en toekomstgericht vooruitdenkt?

Kunt u een betere garantie geven voor de toekomst dan actief vooruit te kijken?

 

Iedere organisatie die een creativiteitssessie heeft georganiseerd komt in aanmerking ongeacht via Creazy.

 

De Creaward wordt toegekend als u ons in een verslagje duidelijk maakt dat de creativiteitssessie in uw organisatie getuigde van een goede aanpak, een gebalanceerde mix van deelnemers, en vooral dat u met de resultaten van de sessie ook effectief aan de slag gaat.

 

Profileer u als creatieve, toekomstgerichte ondernemer en zend uw ingevulde webformulier in.

 

3. Koffiekleurenwaaier

 

Alles is te verbeteren en soms op een heel simpele manier.

 

My Cuppa Coffee heeft een nieuwe koffiemok met aan de binnenkant een kleurenwaaier met verschillende kleuren bruin, zodat je precies kunt aangeven welke kleur jouw koffie dient te hebben.

 

Ideaal voor kantoren waar nog koffie met de hand wordt gezet. Of om je echtgeno(o)t(e) op te voeden.

 

PS: In Engeland ook te gebruiken als my cuppa tea...

 

4. Bedrijfsblog: Zin of Onzin

 

 

Uit onderzoek van het communicatiebureau Leads United blijkt dat maar zes procent van de Belgische ondernemingen blogs als communicatiemiddel gebruikt.

Van de 70 ondervraagde communicatieverantwoordelijken zag zelfs 56 procent het nut van een bedrijfsblog niet in. Wat is dat toch met weblogs in BelgiŽ?

 

In opdracht van Flanders DC maakte Trendwolves een filmpje over het wie, wat, waar, hoe en vooral waarom van een bedrijfsblog.

 

5. Gamevertising












Gamevertising zit in de lift. Deze vorm van interactieve online reclame betrekt de consument op een intensieve manier bij het merk of product. Meestal neemt gamevertising de vorm aan van een eenvoudig computerspelletje waarmee wat te winnen valt.

Bedoeling van dit soort marketing is een viraal effect: mensen spelen het spel en sturen het door naar kennissen en vrienden. Zo leert een groeiend publiek je product kennen en verzamel jij een hoop nieuwe contacten.

Vaak gaat men er ten onrechte van uit dat gamevertising erg duur is.

 

6. Wat in de Creazybib

 

Brand-ID

Wil Michels, Ineke Huyskens

Hoe creŽert u een merk dat echt inspireert? Zo'n merk waarvan kopers eigenlijk meer fan dan klant zijn? DŠt is de uitdaging die in 'Brand-id' centraal staat...
Die uitdaging begint met een verlangen naar verandering, en dat verlangen staat aan de wieg van een creatief proces: openstaan voor nieuwe ideeŽn, het vanzelfsprekende ter discussie stellen, inspiratie uit uw omgeving halen... Maar hoe doet u dat nu in de praktijk? Hoe komt u los van die vastgeroeste denkpatronen? Hoe bouwt u dat inspirerende merk en creŽert u echte merkbeleving?

De antwoorden op deze vragen vindt u in 'Brand-id'. Een prachtig inspiratieboek voor creatief denken ťn een praktijkboek voor merkdenken, waarin de auteurs u daadwerkelijk aan het werk zetten. Stap voor stap doorloopt u de fasen van het creatieve proces. Het boek staat vol creatieve technieken om een merk verder te ontwikkelen. Het resultaat is een Creatief merkdocumentģ: een handvat voor een razendsnelle en verrassende merkverkenning.

 

Reaching Your Goals Through Innovation

Elearn training company

Ontbreekt het u aan ideeŽn en inspiratie of wilt u gewoon anders gaan werken? 'Reaching Your Goals Through Innovation' brengt het beste in u naar boven. Het boek is praktisch en goed gestructureerd om een diepgaande behandeling van het onderwerp te bieden.

 

 

 

7. Wat @ Creazyweb

 

Duizenden ideeŽn in een grote non-profit database.

 

Nieuwsbox

Mogen we u ook uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar de verschillende seminaries...  hier
Neus eens in onze leeshoek waar er ruimte is voor artikels, boeken en verschillende studies... hier

Creazyne is een inspiratie - service en bevat een selectie van inspirerende artikelen, theorieŽn, trends, praktijken en technieken...
hier
We zijn continu op zoek naar extra deelnemers voor zijn workshops en brainstormsessies bij zijn klanten een extra toegevoegde waarde te geven...
Daarom nodigen we u graag uit om u gratis in te schrijven in onze CreazyBox...
hier
We bieden u gratis de ruimte om een innovatie - audit te laten uitvoeren door een onafhankelijke organisatie nl. het innovatiecentrum in uw regio... hier
We willen u uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar onze Creazy Foundation zodat u ook kan vaststellen dat ons hart verder gaat... hier
Haal de Creaward naar uw organisatie... hier

Copyright © 2011 VTR-webdesign  |  Contact Us