|
|
1.
Inspiratie uit Duitsland
|
Onder het mom van 'Gluren bij de buren' nodigt Baden-Württemberg
(Duitsland) op woensdag 28, donderdag 29 en vrijdag 30 mei de
regio’s van het
DC Netwerk
uit voor 'Reverse Mission - Creative Industries Baden-Württemberg'.
De Reverse Mission biedt beleidsmakers de mogelijkheid een
inspirerend driedaags programma te volgen. Tijdens deze 3 dagen
bezoeken zij lokale overheidsinstellingen (zoals het Center for Art
& Media op de foto) en krijgen ze een inzicht over hoe innovatie en
creativiteit gestimuleerd wordt in onze Duiste partnerregio.
Baden-Württemberg is in Europa één van de sterkste regio's, op vlak
van creativiteit en innovatie.
Voor
meer info,
bekijk de presentatie,
mail Sara Pieters
of bel haar op 016 24 88 34.
|
2.
Creazy
House en haar MISSIE
|
Het
bereiken van concrete, tastbare resultaten is een missie
die door de hele organisatie van
Creazy
als het ware uitgeademd wordt.
Fasen
van afwerken, selecteren en voorrang verlenen dat volledig bij deze
filosofie aansluit.
We
stoppen pas als het behaalde resultaat onze klant instaat stelt zijn
doel te bereiken.
|
3.
Oproep: kruisbestuiving kunst en nanotechnologie
|
IMEC
en Addictlab hebben een nieuwe samenwerking opgestart om wetenschap
en technologie tot leven te brengen via kunst en design. Daarom
lanceren ze een oproep voor ideeën rond de toepassing van nieuwe
technologieën in de sectoren van kunst, design, architectuur, mode,
communicatie, milieu, gezondheid en welzijn.
De beste bijdragen worden verzameld in het Addict Inspiration Book #
29 "in.tangible.scape.s". Meer info vind je in
dit pdf-document.
|
4.
Lichtgevend
behangpapier
|
Een
designer creëert behangpapier dat LED’s bevat die motieven tekenen
en tegelijk de kamer verlichten.
De Nederlandse designer Jonas Samson, ondersteund door Elumin8,
creëerde lichtgevend behangpapier dat oplicht en motieven vormt
wanneer het van stroom wordt voorzien.
Zonder stroomvoorziening lijkt het om klassiek behangpapier te gaan
; zodra het op het net wordt aangesloten, kan het een (kleine)
ruimte verlichten.
Bron
www.jonassamson.com
|
5.
Datingsite voor creatievelingen
|
Ben je muzikant
of dj? Of is fotografie of vormgeving meer je ding? In de weer als
vj, art director, copywriter, cineast of journalist? Ga dan via
Popfolio op zoek naar je creatieve dreamdate, creëer en win.
Popfolio is een gloednieuwe datingsite voor creatieve zielen.
Muzikanten, bands en dj’s kunnen op dit online platform in contact
komen met creatievelingen uit andere disciplines: fotografen,
vormgevers, vj’s, journalisten, copywriters en cineasten.
Via een persoonlijke pagina waarop je je eigen creaties kan laten
horen of zien, kan je op zoek gaan naar gelijkgestemde creatieve
zielen. Wie als band, muzikant of dj namelijk voldoende creatieve
dates bijeensprokkelt, stroomt door naar een exclusieve
ontmoetingsdag in het Antwerpse Muziekcentrum Trix op 26 april. Eén
grote creatieve blind date, als het ware.
Op deze ontmoetingsdag zal je door de crème de la crème van
muziekfotografen -en journalisten, videoclipmakers en vormgevers
klaargestoomd worden voor de creatie van een portfolio: hét
visitekaartje voor elke band of dj.
Het ultieme doel van deze creatieve paringsdans: de Popfolio Awards
2008 winnen, die in oktober uitgereikt worden in de Antwerpse
Arenbergschouwburg. Wie heeft er de beste bandfoto? Wie maakte de
mooiste documentaire? Welke logo steekt er met kop en schouders
bovenuit? Welke clip laat iedereen met verstomming achter? … De
winnaars worden bekroond met prestigieuze opdrachten, publicaties en
exposities.
Aarzel dus niet en
schrijf je snel in op de website van Popfolio.
|
|
Crossing the Chasm
Geoffrey Moore
Voortdurend vergokken ondernemingen miljarden, almede talloze uren
in pogingen om technologische producten te marketen. Meestal zijn
deze pogingen gedoemd te mislukken. Vaak wil het nog wel lukken de
technologische hoogstandjes te slijten aan een handjevol innovatieve
avonturiers, maar zodra de grote markt moet worden voorzien van het
product begint de interesse doorgaans te verdwijnen en flopt het
product alsnog. Slechts zeer weinig producten slagen er uiteindelijk
in de gunst van de consument te winnen en worden een succes. Nu
steeds meer nieuwe producten gebruik maken van high tech, wordt het
steeds belangrijker te leren van de mislukkingen van andere
technologische producten.
Geoffrey Moore, expert op het gebied van hightech en communicatie,
beschrijft op welke wijze nieuwe producten succesvol kunnen worden
geïntroduceerd in steeds kritischer wordende markten. Hij laat zien
hoe de marketing- en communicatiestrategie voortdurend moeten worden
bijgesteld, naarmate de ontwikkeling van het product voortschrijdt
en nieuwe, grotere marktsegmenten worden aangeboord.
Methodology for product service
system innovation
Cees van Halen, Carlo Vezzoli, Robert Wimmer
Innovatie
is een continue cyclus waarbinnen ideeën groeien en succesvolle
businessconcepten worden. PSS (Product Service System) concepts
voegen nieuwe dimensies aan deze cyclus toe. De successen van PSS
strategie benadrukken de algemene trend die neigt naar een meer
servicegerichte maatschappij die steeds meer afhankelijk is van
communicatie, kennis en informatie.
|
7.
Wat @ Creazyweb
|
Blog over innovatie & marketing.
|
|
Nieuwsbox
Mogen we u ook uitnodigen om een
kijkje te gaan nemen naar de verschillende seminaries... hier Neus eens in onze leeshoek
waar er ruimte is voor artikels, boeken en verschillende studies...
hier Creazyne is een
inspiratie - service en bevat een selectie van inspirerende
artikelen, theorieën, trends, praktijken en technieken...
hier We zijn continu op
zoek naar extra deelnemers voor zijn workshops en brainstormsessies
bij zijn klanten een extra toegevoegde waarde te geven... Daarom
nodigen we u graag uit om u gratis in te schrijven in onze
CreazyBox...
hier We bieden u gratis de
ruimte om een innovatie - audit te laten uitvoeren door een
onafhankelijke organisatie nl. het innovatiecentrum in uw regio...
hier We willen u uitnodigen om
een kijkje te gaan nemen naar onze Creazy Foundation zodat u ook kan
vaststellen dat ons hart verder gaat...
hier Haal de Creaward naar uw organisatie...
hier
|