|
1.
2nd life: weggesmeten geld?
|
Steeds meer
bedrijven openen voor veel geld een vestiging in de virtuele wereld
Second Life om hun naamsbekendheid te vergroten.
Maar deze
investeringen leveren meestal nauwelijks iets op.
Dat blijkt
uit een onderzoek van het Duitse bureau Komjunity onder spelers (avatars)
van Second Life.
Slechts 7
procent vindt dat de aanwezigheid van merken in SL op dit moment een
positief effect op het merkimago heeft, en dat het hun koopgedrag in
de toekomst zal veranderen.
Avatars
klagen het meest over de slechte klantenservice en weinig
interactiemogelijkheden van bedrijven.
De
oplossing volgens het onderzoeksbureau: bedrijven moeten meer hun
best doen om spelers te vermaken.
|
2.
De Creazybox
|
Creazy
is continu op zoek naar extra deelnemers voor onze workshops en
brainstormsessies.
Veel
bijeenkomsten hebben namelijk baat bij de inbreng van specifieke
inhoudelijke expertise of extra creatieve denkkracht.
Wil je
hiervoor in aanmerking komen, meld je dan aan bij onze participanten
en vul het bijgesloten formulier zo compleet mogelijk in.
Lees meer…
|
3.
14 juni The Future Summit
|
Roularta
Media Academy en Flanders DC organiseren op donderdag 14 juni 2007,
in het Surf House te Brussel The Future Summit.
Hoe zal de
consument zich de volgende jaren gedragen?
Wat zullen
diens interesses en bekommernissen zijn?
Hoe zullen
jongeren de samenleving van morgen bepalen?
In welke
richting zullen de media evolueren?
Vier
eminente trendwatchers onthullen de toekomst.
Martin Raymond, Futures Director, The Future Laboratory, Maarten
Leyts, Director, Trendwolves youth-watching collective, Herman
Konings, Zaakvoerder, PocketMarketing/nXt, Johan Peter Paludan,
Director, The Copenhagen Institute for Futures Studies.
Klik hier voor meer info en inschrijving.
|
4.
Innovatie broodnodig in de zuivelsector
|
Gewezen EU-Commissielid voor Landbouw Franz Fischler, verwacht grote
problemen in de zuivelsector.
Dat kon je lezen in de krant
De Tijd.
Volgens Fischler moet de sector dringend producten met meer
toegevoegde waarde gaan produceren.
De melkprijzen zijn al erg laag.
Maar als vanaf 2014 de quota verdwijnen, zullen ze vermoedelijk
volledig kelderen. Boeren mogen vanaf dan zoveel melk produceren als
ze willen.
Campina vat alvast de koe bij de horens.
Dat de Nederlandse zuivelproducent niet terugschrikt voor een beetje
innovatie, mag duidelijk zijn.
In vlaanderen kennen we al de 0%-melk zonder cholesterol en de
lichtverteerbare melk Easy digest.
Maar in Nederland gaan ze nog een stapje verder.
Daar tover je je kopje koffie in een handomdraai om in een
Cappuccino of Wiener melange met een melkschuim-spuitbus.
Of je drinkt 's ochtends een melkdrankje dat de rest van de dag je
eetlust afremt.
Niet dat de zoektocht naar meer toegevoegde waarde daar stopt.
Vorige maand kondigde Campina aan in de nabije toekomst cosmetica te
willen maken.
Op cosmetica kan je immers heel wat meer winst maken dan op een pak
melk. Kwestie van de overgang van de ene naar de andere sector vlot
te laten verlopen, plant Campina een aantal nieuwe producten die met
gezondheid en welness te maken hebben.
Tot de mogelijkheden behoren zuiveldrankjes met de stof C12 peptide,
dat zou helpen tegen een hoge bloeddruk, met cysteïne peption dat
goed is voor de lever of met praventin dat acne tegengaat.
Is Campina geen klant van ons?
|
5.
Idee: Ikea - hacking
|
Wat hebben
een studentenkot, een vrijgezellenflat en het huisje van jonge
tweeverdieners gemeen?
Ikea. De
meubels van de Zweedse gigant zijn goedkoop en praktisch, dat wel.
Maar veel
persoonlijkheid stralen de Billy-kast en het Malm-bed niet uit.
De
Ikeahacker-blog
komt met de oplossing.
Je hackt
gewoon je Ikea meubel.
Een bed
bouw je om tot een gezellig bankje voor twee en een witte lamp ziet
er heel wat leuker uit na een likje verf.
Ikea zelf
ziet er geen graten in. Wat extra publiciteit is altijd leuk.
De toekomst is mooi, maar anders
Samenwerkingsverband van de Vlaamse ondernemingsorganisaties Voka,
Unizo, VKW en Industrie Vlaanderen en de Vlaamse Overheid
Neerslag van 67 gespreksavonden 'Onderneming-Onderwijs-Ouders'
over de impact van de mondialisering
-
2005: 22 gespreksavonden tussen
ondernemers. Thema: Samen ondernemen is samen innoveren
-
2006: 45 gespreksavonden
ondernemers-onderwijs-ouders. Thema: Een toekomst voor uw
kinderen. De toekomst is mooi, maar anders
Organisatie van deze 67
gespreksavonden: een samenwerkingsverband van de Vlaamse
ondernemingsorganisaties Voka, Unizo, VKW en Industrie Vlaanderen en
de Vlaamse Overheid
Zie ook de
website
www.eentoekomstvooruwkinderen.be
De groeimotor
Roland van Kralingen
Onderzoek van onder meer McKinsey en Bain toont aan dat innovatie
relevanter is dan ooit tevoren.
Dat is niet zo vreemd: veel markten zijn verzadigd en het
onderscheidend vermogen van veel organisaties lijdt aan erosie.
De meerwaarde van producten en diensten veroudert steeds sneller en
voortdurende innovatie is noodzakelijk om de concurrentie voor te
blijven.
Maar hoe voorkomt u dat een innovatietraject spaak loopt, zoals in
70% van de gevallen nog steeds gebeurt?
Het helpt om meerwaarde-innovatie op te vatten als een proces.
Roland en Rogier van Kralingen introduceren hiertoe The Wheel of
Innovation - een werkwijze die elk bedrijf kan leren en
implementeren.
Het creëren van meerwaarde volgt bovendien een aantal wetmatigheden,
die u hier aantreft in de Innovatie-Matrix.
Deze matrix geeft u inzicht in wat Radicale, Grote, Slimme en
Strategische innovaties zijn.
Meerwaarde-innovatie is de primaire opdracht voor elke organisatie
die wil overleven in commodity hell.
De groeimotor biedt u een arsenaal aan waardevolle inzichten, maar
ook een schat aan praktische en direct toepasbare methodieken om in
de weerbarstige realiteit van vandaag het verschil te maken.
Innoveer of crepeer!
|
7.
Wat @ Creazyweb
|
Flanders DC
lanceert een
gloednieuwe portaalsite over ondernemingscreativiteit voor
bedrijfsleiders, onderwijs, beleidsmakers en onderzoekers.
En
iedereen met een gezonde interesse in creativiteit. |