Creazy 

Groenstraat 74 A

3020 Herent (Veltem-Beisem)

BelgiŽ / Belgique

Info:

 LinkedIn  Facebook  Twitter

 
 

 

1. 2nd life: weggesmeten geld?

 

Steeds meer bedrijven openen voor veel geld een vestiging in de virtuele wereld Second Life om hun naamsbekendheid te vergroten.

Maar deze investeringen leveren meestal nauwelijks iets op.

Dat blijkt uit een onderzoek van het Duitse bureau Komjunity onder spelers (avatars) van Second Life.

Slechts 7 procent vindt dat de aanwezigheid van merken in SL op dit moment een positief effect op het merkimago heeft, en dat het hun koopgedrag in de toekomst zal veranderen.

Avatars klagen het meest over de slechte klantenservice en weinig interactiemogelijkheden van bedrijven.

De oplossing volgens het onderzoeksbureau: bedrijven moeten meer hun best doen om spelers te vermaken.

2. De Creazybox

Creazy is continu op zoek naar extra deelnemers voor onze workshops en brainstormsessies.

Veel bijeenkomsten hebben namelijk baat bij de inbreng van specifieke inhoudelijke expertise of extra creatieve denkkracht.

Wil je hiervoor in aanmerking komen, meld je dan aan bij onze participanten en vul het bijgesloten formulier zo compleet mogelijk in.

Lees meerÖ

3. 14 juni The Future Summit

Roularta Media Academy en Flanders DC organiseren op donderdag 14 juni 2007, in het Surf House te Brussel The Future Summit.

Hoe zal de consument zich de volgende jaren gedragen?

Wat zullen diens interesses en bekommernissen zijn?

Hoe zullen jongeren de samenleving van morgen bepalen?

In welke richting zullen de media evolueren?

Vier eminente trendwatchers onthullen de toekomst. Martin Raymond, Futures Director, The Future Laboratory, Maarten Leyts, Director, Trendwolves youth-watching collective, Herman Konings, Zaakvoerder, PocketMarketing/nXt, Johan Peter Paludan, Director, The Copenhagen Institute for Futures Studies.

Klik hier voor meer info en inschrijving.

4. Innovatie broodnodig in de zuivelsector

Gewezen EU-Commissielid voor Landbouw Franz Fischler, verwacht grote problemen in de zuivelsector.

Dat kon je lezen in de krant De Tijd.

Volgens Fischler moet de sector dringend producten met meer toegevoegde waarde gaan produceren.

De melkprijzen zijn al erg laag.

Maar als vanaf 2014 de quota verdwijnen, zullen ze vermoedelijk volledig kelderen. Boeren mogen vanaf dan zoveel melk produceren als ze willen.

Campina vat alvast de koe bij de horens.

Dat de Nederlandse zuivelproducent niet terugschrikt voor een beetje innovatie, mag duidelijk zijn.

In vlaanderen kennen we al de 0%-melk zonder cholesterol en de lichtverteerbare melk Easy digest.

Maar in Nederland gaan ze nog een stapje verder.

Daar tover je je kopje koffie in een handomdraai om in een Cappuccino of Wiener melange met een melkschuim-spuitbus.

Of je drinkt 's ochtends een melkdrankje dat de rest van de dag je eetlust afremt.

Niet dat de zoektocht naar meer toegevoegde waarde daar stopt.

Vorige maand kondigde Campina aan in de nabije toekomst cosmetica te willen maken.

Op cosmetica kan je immers heel wat meer winst maken dan op een pak melk. Kwestie van de overgang van de ene naar de andere sector vlot te laten verlopen, plant Campina een aantal nieuwe producten die met gezondheid en welness te maken hebben.

Tot de mogelijkheden behoren zuiveldrankjes met de stof C12 peptide, dat zou helpen tegen een hoge bloeddruk, met cysteÔne peption dat goed is voor de lever of met praventin dat acne tegengaat.

Is Campina geen klant van ons?

5. Idee: Ikea - hacking

Wat hebben een studentenkot, een vrijgezellenflat en het huisje van jonge tweeverdieners gemeen?

Ikea.  De meubels van de Zweedse gigant zijn goedkoop en praktisch, dat wel.

Maar veel persoonlijkheid stralen de Billy-kast en het Malm-bed niet uit.

De Ikeahacker-blog komt met de oplossing.

Je hackt gewoon je Ikea meubel.

Een bed bouw je om tot een gezellig bankje voor twee en een witte lamp ziet er heel wat leuker uit na een likje verf.

Ikea zelf ziet er geen graten in.  Wat extra publiciteit is altijd leuk.

6. Wat in de Creazybib

 

De toekomst is mooi, maar anders

Samenwerkingsverband van de Vlaamse ondernemingsorganisaties Voka, Unizo, VKW en Industrie Vlaanderen en de Vlaamse Overheid

Neerslag van 67 gespreksavonden 'Onderneming-Onderwijs-Ouders' over de impact van de mondialisering 

  • 2005: 22 gespreksavonden tussen ondernemers. Thema: Samen ondernemen is samen innoveren

  • 2006: 45 gespreksavonden ondernemers-onderwijs-ouders. Thema: Een toekomst voor uw kinderen. De toekomst is mooi, maar anders

Organisatie van deze 67 gespreksavonden: een samenwerkingsverband van de Vlaamse ondernemingsorganisaties Voka, Unizo, VKW en Industrie Vlaanderen en de Vlaamse Overheid

Zie ook de website www.eentoekomstvooruwkinderen.be

De groeimotor
Roland van Kralingen

Onderzoek van onder meer McKinsey en Bain toont aan dat innovatie relevanter is dan ooit tevoren.

Dat is niet zo vreemd: veel markten zijn verzadigd en het onderscheidend vermogen van veel organisaties lijdt aan erosie.

De meerwaarde van producten en diensten veroudert steeds sneller en voortdurende innovatie is noodzakelijk om de concurrentie voor te blijven.

Maar hoe voorkomt u dat een innovatietraject spaak loopt, zoals in 70% van de gevallen nog steeds gebeurt?

Het helpt om meerwaarde-innovatie op te vatten als een proces.

Roland en Rogier van Kralingen introduceren hiertoe The Wheel of Innovation - een werkwijze die elk bedrijf kan leren en implementeren.

Het creŽren van meerwaarde volgt bovendien een aantal wetmatigheden, die u hier aantreft in de Innovatie-Matrix.

Deze matrix geeft u inzicht in wat Radicale, Grote, Slimme en Strategische innovaties zijn.

Meerwaarde-innovatie is de primaire opdracht voor elke organisatie die wil overleven in commodity hell.

De groeimotor biedt u een arsenaal aan waardevolle inzichten, maar ook een schat aan praktische en direct toepasbare methodieken om in de weerbarstige realiteit van vandaag het verschil te maken. Innoveer of crepeer!

7. Wat @ Creazyweb

Flanders DC lanceert een gloednieuwe portaalsite over ondernemingscreativiteit voor bedrijfsleiders, onderwijs, beleidsmakers en onderzoekers.

En iedereen met een gezonde interesse in creativiteit.
 

Nieuwsbox

Mogen we u ook uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar de verschillende seminaries...  hier
Neus eens in onze leeshoek waar er ruimte is voor artikels, boeken en verschillende studies... hier

Creazyne is een inspiratie - service en bevat een selectie van inspirerende artikelen, theorieŽn, trends, praktijken en technieken...
hier
We zijn continu op zoek naar extra deelnemers voor zijn workshops en brainstormsessies bij zijn klanten een extra toegevoegde waarde te geven...
Daarom nodigen we u graag uit om u gratis in te schrijven in onze CreazyBox...
hier
We bieden u gratis de ruimte om een innovatie - audit te laten uitvoeren door een onafhankelijke organisatie nl. het innovatiecentrum in uw regio... hier
We willen u uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar onze Creazy Foundation zodat u ook kan vaststellen dat ons hart verder gaat... hier
Haal de Creaward naar uw organisatie... hier

Copyright © 2011 VTR-webdesign  |  Contact Us