Creazy 

Groenstraat 74 A

3020 Herent (Veltem-Beisem)

België / Belgique

Info:

 LinkedIn  Facebook  Twitter

 
 

1. Maak je bedrijf creatief

Creativiteit wordt steeds meer een must voor bedrijven. Maar hoe maak je van jouw organisatie een creatieve organisatie?

 

Wat kan je als leidinggevende ondernemen om een innovatiecultuur te creëren?

 

Uit de studie 'Het innovatieproces in grote bedrijven en KMO's' van het Flanders DC Kenniscentrum haalden Vlerick onderzoekers Geert Devos, Mieke Van De Woestyne, en prof. Herman Van den Broeck 9 tips.

  • 1. Definieer creativiteit en innovatie
  • 2. Ken je organisatie
  • 3. Kies voor een coherent beloningsbeleid
  • 4. Pas je human resources- beleid aan innovatie aan
  • 5. Technologische innovatie vraagt organisatorische innovatie
  • 6. Zoek een goed evenwicht tussen flexibiliteit en controle
  • 7. Hou het proces eenvoudig
  • 8. Beslis zonder in de val te trappen
  • 9. Betrek je mensen bij het proces

2. Creazy House kijkt naar 2008

 

We mogen het natuurlijk niet vergeten vanwege het hele Creazy House team wensen wij u, uw team, uw organisatie een Creatisch 2008 toe, waar voldoende ruimte en tijd wordt geschonken aan creativiteit en innovatie…

 

 

3. In Finland krijgen kinderen creativiteit en toekomstdenken op

 

"En in Vlaanderen worden ze schoolmoe." Kaat L. Exterbille brengt enkele sterke uitspraken over de toekomst van werken in VokaTribune van december.

"Out of the box - denken wordt wel veel geclaimd, maar zelden echt beleefd" is er nog zo eentje.

Andere zaken die aan bod komen: meer tijdelijk projectwerk; mensen zullen nog meer levenskwaliteit boven consumptiestijging verkiezen; meer en meer 'intangibles' zullen in de waardering van een bedrijf worden opgenomen; werknemers streven naar een HR - pakket op maat;

 

4. Stoffen detecteren vanop afstand

 

Honden die worden afgericht om explosieven of drugs op te sporen, moeten tot dicht bij de verdachte plek worden gebracht. Dat is evenwel niet altijd mogelijk. Denk bijvoorbeeld maar aan zeer hoge gebouwen of boten en auto’s die in beweging zijn.

Lockheed Corp. ontwikkelde een systeem dat vanop afstand detecteert. Naar voorwerpen die een potentiële bedreiging vormen, zoals bewegende doelen of op enige afstand gelegen structuren wordt een projectiel geschoten dat sensoren bevat evenals een zender die de gegevens van die sensoren ontvangt.

Het projectiel is e
en polymeergel die een MEMS-systeem met een sensor (voor explosieven, chemische of biochemische stoffen, stralingen, akoestische golven), een batterij, een antenne, en een radiofrequentieverbinding bevat. Indien het nodig is de verdachte zone exact te lokaliseren, kan eveneens een GPS-systeem worden ingebouwd.
De gel wordt aangebracht in een kastje van PET dat er de gewenste vorm aan geeft.

Het projectiel wordt "geschoten" op de verdachte structuur met behulp van een klassiek geweer van het paintballtype (met CO2) of met een aangepast wapen.

 

5. 2008 in acht trends


De volgende acht trends gaan het helemaal maken in 2008.

 

Status-sferen

Vroeger ontleenden mensen status aan het bezit van exclusieve en merkproducten. Dat is veranderd met de komst van meerdere statusdomeinen. Statussymbolen kunnen vluchtig zijn (zoveel mogelijk ervaringen opdoen), je kan online status verwerven (veel bezoekers op je blog, veel contacten op Facebook, ...), door je milieuvriendelijk te gedragen of door te schenken aan goede doelen.

 

Premium-isatie

Steeds meer merken brengen premium-versies van hun product op de markt. Porsche bracht recent een kinderbuggy uit, water kan je drinken uit het exclusieve flesje 'Palace' van Evian en op de nieuwe A3801 boek je toch gewoon een suite.

 

Snack-cultuur

Consumenten willen hun behoeften steeds meer hier en nu bevredigen. Bedrijven spelen daar slim op in. Ketens als Zara en H&M hebben snel wisselende, goedkope collecties, zodat elk seizoen van garderobe wisselen mogelijk wordt. Procter & Gamble bracht Swash uit, een lijn producten waarmee je kreuken, vlekken en geurtjes uit je kleren krijgt, zonder ze te wassen.

 

Online zuurstof

Het internet is onmisbaar geworden. Voor sommigen - bij wijze van spreken- even onmisbaar als zuurstof. Het aantal plekken waar je niet online kan, zal nog afnemen in 2008. Verwacht worden: internetverbindingen op vliegtuigen, treinen en in de auto.

 

Eco-iconen

De eco-trend is niet nieuw. Maar de voorbije jaren is hij geëvolueerd van eco-lelijk (duur, lelijk, slechte prestaties) via eco-chick (even cool) tot eco-iconen (gedurfd design).  Voorbeeld is de FCX Clarity van Honda, herkenbaarder en een groter statussymbool dan de Toyota Prius.

 

Merk-butlers

Stees meer merken helpen hun klanten op een niet-opdringerige manier met het oplossen van een probleem of het besparen van tijd. In Turkse winkelcentra kan je je baby verschonen in een Evy Baby luierruimte en op het Lowlands-festival wast Wrangler je vuile jeans en andere kledingstukken. Trendwatching.com suggereert zelf een aantal acties in dei richting. Waarom plaatsen banken bijvoorbeeld geen hightech kluisjes op het strand, zodat je onbezonnen kan gaan zwemmen?

 

Maak-het-zelf

Een groeiend aantal consumenten creërt content op het web via filmjes, foto's, blogs of muziek. Steeds vaker worden ze er ook voor beloond. In een volgende fase zullen ze steeds vaker virtuele producten creëren die worden omgezet in echte producten. De Zweedse designgroep  Front heeft bv Sketch Furniture gelanceerd. Een tekening die je met een pen in de lucht maakt, wordt omgezet in 3D. Vervolgens maakt een 3D-printer  er een echt voorwerp van.

 

Massa-mining
Massa-mining is het online mobiliseren van een grote groep mensen. In mei van dit jaar ging bijvoorbeeld MyFootballclub van start. In minder dan drie maanden tijd vond het 50.000 mensen die bereid waren om 35 pond lidgeld te betalen om samen een voetbalclub aan te kopen en te managen. Trendwatching verwacht ook dat men steeds vaker op zoek zal gaan naar de ongeslepen diamant in de massa, bijvoorbeeld door wedstrijden uit te schrijven.

 

6. Wat in de Creazybib

 

Creating Breakthrough Products

Jonathan Cagan, Craig Vogel

Veel nieuwe producten draaien na hun introductie uit op een mislukking. Sommige hebben succes en sommige zijn in staat markten te veranderen of zelfs nieuwe markten te creëren. 'Creating Breakthrough Products' gaat over het creëren van doorbraken met producten.

Op basis van uitgebreid onderzoek naar mislukte en succesvolle producten hebben Cagan en Vogel de belangrijkste factoren ontrafeld die bepalend zijn voor succesvolle innovatie. Aan de basis van moderne productontwikkeling staan tegenwoordig drie gebieden die in beschouwing moeten worden genomen: toegevoegde waarde, merkenbeleid en inspelen op wensen van de consument. Door deze drie dimensies nauwlettend in de gaten te houden verandert productontwikkeling volgens de auteurs van het creëren van toevalstreffers tot gerichte inspanningen op weg naar succesvolle producten.

 

 

Managing Innovation

Joe Tidd, John Bessant, Keith Pavitt

Managing Innovation biedt een compleet raamwerk voor het denken over innovatie vanuit technologische, markt en organisationele perspectieven, en het integreren van de laatste ontwikkelingen op het gebied van het aansturen van innovatie.

 

 

 

7. Wat @ Creazyweb

 

BusinessWeek logo

 

Vooraanstaand managementblad BusinessWeek over actueel wereldwijd nieuws in het bedrijfsleven rond innovatie.

 

Nieuwsbox

Mogen we u ook uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar de verschillende seminaries...  hier
Neus eens in onze leeshoek waar er ruimte is voor artikels, boeken en verschillende studies... hier

Creazyne is een inspiratie - service en bevat een selectie van inspirerende artikelen, theorieën, trends, praktijken en technieken...
hier
We zijn continu op zoek naar extra deelnemers voor zijn workshops en brainstormsessies bij zijn klanten een extra toegevoegde waarde te geven...
Daarom nodigen we u graag uit om u gratis in te schrijven in onze CreazyBox...
hier
We bieden u gratis de ruimte om een innovatie - audit te laten uitvoeren door een onafhankelijke organisatie nl. het innovatiecentrum in uw regio... hier
We willen u uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar onze Creazy Foundation zodat u ook kan vaststellen dat ons hart verder gaat... hier
Haal de Creaward naar uw organisatie... hier

Copyright © 2011 VTR-webdesign  |  Contact Us